Vi har i artikkel tidligere bedt om frivillige som kan gjøre oppgaver under Kunesdagan. Les mer HER

Det er fortsatt mulighet til å melde seg. Du finner kontaktinformasjonen i artikkel som det er link til ovenfor.

Først og fremst – TUSEN TAKK for at du vil bidra – Dersom alle gjør litt, blir mye gjort. Barents musikk- og kulturforum som er en arrangementsforening som arrangerer Kunesdagan til glede for mange. Eventuelt overskudd tilbakeføres bygda og Indre Laksefjord.

Plan, ikke absolutt men skisse:
Mandag 26.juli fra kl 12:
Rydding av lokalene på skolebygget. Rydding av området utenfor skolen. Rydde plass til utescenen.
Viktig; Kjølehenger må plasseres før telt settes opp.

Tirsdag 27.juli fra kl 12
Sette opp telt, forankring, gjøre klar serveringsområdet, sette opp scene, Se over, vaske og gjøre klar alle rom på skole og samfunnshus.

Onsdag 28.juli
Sette opp bygg-gjerder og «kle inn» området med veiduk. Forberede kafe- og matservering, sette opp bord, stoler og benker på området, bistå lyd- og lystekniker mv. Gjøre klar alle rom som skal brukes til overnatting for artister. Klargjøre backstage som er artistenes private område før over etter sceneopptreden.

Torsdag 29.juli kl 11:
Klargjøre og registering for VM i kongekrabbefiske. Hente artister fra Banak flyplass til Kunes, to biler med stor bagasjeplass. Viktig for alle hente- og bringeoppdrag: Sjekk Avinor sine nettsider. Ankommer tidligere enn planlagt, avreise eller forsinkelser.
Kafesalg, konkurranser, fisk&sjømat mv. Renhold og smittevern.

De som har vakt/vertskap på torsdagskveld møter opp kl 18.
Gjennomgang av prosedyrer.
Innslipp. Servering åpner kl 19. Musikk starer ca kl 20:00
Det planlegges servering av finnebiff i pitabrød med tyttebærrømme på kvelden.
Underveis på kvelden: holde området ryddig, rent og bistå der det trengs. Bidra til smittevern. Når servering stenger, gjøre området klart for fredagen.

Fredag 30.juli:
Klargjøre overnattingsrom som er brukt. Klargjøre backstage som er artistenes private område før over etter sceneopptreden. Bringe artister til Banak flyplass og hente nye artister, minst to biler med god bagasjeplass, artister ankommer i flere puljer. Viktig for alle hente og bringeoppdrag: Sjekk Avinor sine nettsider, ankommer tidligere enn planlagt. Avreise eller forsinkelser. Måling av krabbe ved konkurranseslutt kl 12. Kafesalg, konkurranser, fisk&sjømat mv. Renhold og smittevern.

De som har vakt/vertskap på fredagskveld møter opp kl 18. Gjennomgang av prosedyrer.
Innslipp. Servering åpner kl 19. Musikk starer ca kl 20:00.
Det planlegges servering av finnebiff i pitabrød med tyttebærrømme på kvelden. Underveis på kvelden: holde området ryddig, rent og bistå der det trengs. bidra til smittevern. Når servering stenger, gjøre området klart for lørdagen.

Lørdag 31.juli kl 11:00:
Klargjøre overnattingsrom som er brukt. Klargjøre backstage som er artistenes private område før over etter sceneopptreden. Bringe artister til Banak flyplass, minst to biler med god bagasjeplass. Viktig for alle hente og bringeoppdrag: Sjekk Avinor sine nettsider: Fly ankommer tidligere enn planlagt, avreise eller forsinkelser. Registrering for fiskekonkurranse og gjøre måling, veiing etter konkurransen.
Kafesalg, konkurranser, fisk&sjømat mv. Renhold og smittevern. Andeløpet, behov for vadere for å stå ute i Sørelva og hov for å fange ender, registrere første og siste and.

De som har vakt/vertskap på lørdagskveld møter opp kl 18. Gjennomgang av prosedyrer.
Innslipp. Servering åpner kl 19.
Musikk starter ca kl 20:00
(Merk: To band ankommer Kunes med felles innleid transport ca kl 19:45).
Det planlegges servering av finnebiff i pitabrød med tyttebærrømme på kvelden.
Underveis på kvelden: holde området ryddig, rent og bistå der det trengs. Bidra til smittevern. Når servering stenger, ryddes det som trengs.

Søndag 1.august: Band reiser med innleid fellestransport kl 11. Mulig behov for en bil i tillegg.
Nedrigg av utescene.

Mandag 2.august og tirsdag 3.august:
Nedrigg av telt, bygg-gjerder, rydde inne og ute og tilbakelevere området tilnærmet slik det var.

Generelt:
Frivillige får utlevert egne armbånd som gjelder alle kvelder.

Med fremvisning av armbånd er det gratis mat og drikke (ikke alkohol ;-)

Tips: I tillegg til godt humør og å se praktiske løsninger; ha med varme klær, godt fottøy.

Tenk om vi får dette til? og samtidig bli litt klokere og ha det veldig mye artigere.

Vær så snill og registrer deg!!